چند نکته کلیدی برای اجتناب از انصراف افراد از شرکت در برنامه های پیامکی

چند نکته کلیدی برای اجتناب از انصراف افراد از شرکت در برنامه های پیامکی

با ایجاد و اداره یک برنامه بازاریابی پیامکی، قطعاً مایل هستید که نرخ ثبت نام افراد در این برنامه بیشتر از نرخ انصراف آنها از شرکت در برنامه باشد و طبعاً مایل نیستید که مخاطبین خود را در آینده از دست بدهید.

برنامه شما هر یک از این موارد که باشد: خواه یک برنامه CRM، یک کمپین تبلیغاتی پیامکی یا فقط یک ویژگی موبایلی اضافی برای ارائه محصول اصلی، به هر حال برای توسعه پایگاه مشترکین موبایلی خود از نظر زمان و هزینه سرمایه-گذاری می کنید.

درست در همین زمان است که باید مواردی را برای کاهش نرخ انصراف ثبت نام از برنامه پیامکی در نظر بگیرید.

در این مقاله به ارائه بهترین شیوه هایی می پردازیم که استفاده از آنها موارد انصراف از برنامه های پیامکی و شماره اختصاصی را به حداقل می رسانند.

فرایند ثبت نام افراد در برنامه پیامکی را به درستی انجام دهید

با ترغیب مشترکین به روش صحیح، رابطه خوب و مطلوبی را با آنها آغاز کنید. مفهوم این مسئله این است که با تشریح صریح و واضح پیامکهایی که افراد دریافت خواهند کرد و این مورد که این پیامها چند وقت یکبار به دست افراد می رسند، آنها را به ثبت نام صریح در برنامه خود دعوت کنید.

حتی اگر از قبل پایگاه داده ای از شماره های موبایل دارید که آنها را از مشتریان خود جمع آوری کرده اید، پیامها را تا زمانی که افراد به صراحت تمایل خود را نسبت به شرکت در کمپین پیامکی شما اعلام نکرده اند، ارسال نکنید. با این روش در منتهای مراتب تعداد اندکی مشتری ناراضی و خروجیهای زیادی خواهید داشت اما در بدترین حالت  ممکن است به ارسال اسپم متهم شوید.

از تکنیک طعمه گذاری برای فروش  پرهیز کنید

این مسئله بدیهی به نظر می رسد، اما تعداد بسیار زیادی از بازاریابان با طولانی شدن برنامه های پیامکی خود در برابر وسوسه تغییر آنها تسلیم می شوند- این تغییر ممکن است به صورت کاهش دادن یا جایگزینی محتوای اصلی با تبلیغات یا تغییر دادن فرکانس ارسال پیامها باشد.

اگر برنامه پیامکی شما درباره یک ارسال یک نکته هفتگی درباره آرایش مو باشد، حتی یک تبلیغ کوتاه در مورد شامپوی شرکت شما مورد استقبال قرار نگرفته و منجر به انصراف از برنامه می شود.

اگر به افراد قول داده اید که هشدارهایی در مورد فروش را به آنها ارسال کنید، اما پیامهای شما نکات روزانه ای در مورد مد هستند و هیچ موارد ویژه ای برای تخفیف یا خرید در آنها گنجانده نشده است، خواهید دید که در نتیجه این کار افراد بیشتری از شرکت در کمپین شما انصراف خواهند داد.

ارتباط محتوای پیامک با مشتریان را حفظ کنید

کیفیت محتوای برنامه پیامکی خود را بالا نگه دارید. طول پیامهای متنی خود را  تا حد امکان کوتاه کنید تا مناسب ارسال در قالب یک پیامک باشند و فقط هنگامی از اصطلاحات مخفف و عامیانه استفاده کنید که از لحاظ طول پیام در مضیقه هستید یا مخاطبین خاصی را هدف قرار داده اید. به افراد همان چیزی را بدهید که هنگام ثبت نام به آنها قول داده اید.

نتیجه: نرخ بالای انصراف نشان دهنده عدم ارتباط متن پیامک با مشتریان شما است.

از یک برنامه زمانی پایدار پیروی کنید

ابتدا تعیین کنید که برنامه پیامکی شما قرار است چند وقت یکبار پیامها را ارسال کند و سپس این برنامه زمانی را ادامه داده و به آن وفادار بمانید. از ارسال پیامهای اضافی خودداری کنید و کمتر از حد استاندارد نیز پیام ارسال نکنید. فرکانس ارسال پیام توسط شما به محتوای برنامه پیامکی وابسته است.

موثرترین فرکانس ارسال پیامک یک پیام در هفته یا یک پیام در روز است. در فرکانسهای بالاتر با ریسک انصراف از ثبت نام مواجه می شوید، که دلیل آن مزاحمت بیش از حد پیامهای شماست، حتی اگر این پیامها پرطرفدار باشند. در فرکانسهای پایین تر ارسال پیامک، با این مخاطره مواجه هستید که مشتری برنامه شما را فراموش کرده یا علاقه خود نسبت به آن را از دست بدهد.

مرتکب اشتباهات بزرگ نشوید

هیچ کسی قصد مرتکب شدن مشکلات تکنیکی را ندارد اما این مشکلات به هر حال اتفاق می افتند. وقتی یک اشتباه کوچک تکنیکی رخ می دهد، مشتریان ممکن است در مورد ایمیلهای تکراری یا پیام وب سایتی با عنوان "تعطیلی موقت سایت" که از سوی برند مورد علاقه آنهاست، صبور باشند. اما مشتریان درباره مشکلات تکنیکی ای تلفنهای همراه، بردباری چندان زیادی ندارند.

تلفن موبایل یک وسیله بسیار شخصی است بطوریکه مشتریان به تهاجماتی که از این مسیر رخ می دهند، بسیار سریع واکنش نشان می دهند.

درصد بالایی از کاربران در صورت دریافت پیامکهای تکراری یا پیامهایی که زمان استفاده از آنها گذشته است، تقریبا فوری از ادامه برنامه پیامکی انصراف می دهند.

از این موضوع مطمئن شوید که شرکتهای ارائه دهنده خدمات پیامکی عالی کار می کنند چون هیچ عاملی سریعتر از مشکلات تحویل پیام، باعث افزایش نرخ انصراف نمی شود.

از کاربران در مورد خواسته هایشان سوال کنید

اگر احساس می کنید که برنامه شما در حال از دست دادن طراوت و شادابی خود است، از کاربران خود سوال کنید که خواسته آنها از برنامه شما چیست. یکی از منافع عظیم داشتن یک برنامه پیامکی، امکان برقراری ارتباط دوطرفه و سریع با مشتریان است.

به عنوان مثال نگران این مطلب هستیم که ارسال زیاد هشدارهای ما با موضوع "شایعاتی درباره افراد مشهور"، ممکن است مشتریان را دلزده کند، بنابراین برای رفع این نگرانی می توانیم پس از تیتر یکی از این هشدارها به سادگی سوال کنیم، "چند وقت یکبار مایل به دریافت شایعات افراد مشهور هستید؟ با یکی  از این عبارات پاسخ دهید، بیشتر، به همین میزان یا کمتر"

با این روش بلافاصله بازخورد مشتریان را دریافت کرده و می-توانیم طوری ارسال پیامها را مطابق میل مشتریان تنظیم کنیم که آنها به این برنامه پیامکی وفادار بمانند.

از قوانین تبعیت کنید

دستورالعملها و استانداردهایی مربوط به برگزاری کمپین های پیامکی واقعاً به شما کمک می کنند که از موارد انصراف از ثبت نام اجتناب کنید.

مهمترین عنصر در این حوزه پیام HELP است. مشتریان زرنگ موبایلی از پیام HELP استفاده می کنند تا در مورد مشروعیت سرویس شما تصمیم گیری کنند.

باید هر زمانیکه مشتری پیامکی با کلمه HELP به شماره اختصاصی برنامه در حال اجرای شما ارسال می کند، اطلاعات برنامه به او ارائه شوند.

با این وجود که یک فرد ممکن است برنامه پیامکی شما را مبتنی بر یک فراخوان کوتاه "متن X رابه (شماره اختصاصی شما) ارسال کنید"مورد آزمایش قرار دهد، اطلاع یافتن از اسپانسر برنامه و شرایط و مقررات سرویس، باعث می شود که مشتری اطمینان خاطر پیدا کند و ترسی از حق خدمات غیرمنتظره یا پیامکهای ناخواسته نداشته باشد و بنابراین نرخ انصراف از ثبت نام در برنامه شما کاهش خواهد یافت.

بسنجید، بسنجید و باز هم بسنجید

فقط پیگیری تعداد فعلی مشترکین در برنامه پیامکی شما کافی نیست. شما باید نرخ انصراف خود را بررسی کنید - یا به عبارتی درصد مشترکینی که در یک بازه زمانی معین انصراف می دهند.

برای دستیابی به رشد و پیشرفت، باید نرخ ثبت نام افراد در برنامه بیشتر از انصراف آنها باشد. نگهداری یک مشتری کلاً آسانتر از جذب یک مشتری جدید است، بنابراین زمانی را به درک نرخ انصراف و اینکه چه چیزی باعث انصراف افراد می شود اختصاص دهید و این کار احتمالا مقرون به صرفه تر از تبلیغات مداوم برای جلب مخاطبان جدید است.

 


Copyright © 2011-2014 mahdasms - Powered by isjm.ir                                      کلیه ی حقوق این تارنما محفوظ و متعلق به گروه نرم افزاری و شرکت" ایده سازان جاوید مهدا " می باشد