ویژگیهای پیامک ارسالی

ویژگیهای پیامک ارسالی

با توجه به محدودیت تعداد کاراکترها در پیامک باید به صورت عاقلانه از آنها استفاده کنید. نرخ پیامکهای خوانده شده صد در صد است، بنابراین در بازاریابی پیامکی ترغیب کاربر به مشارکت عملی بسیار حائز اهمیت است.

1. از عبارات مخفف پیامکی و اصطلاحات عامیانه استفاده نکنید، مگر اینکه هدف شما جوانان باشند، خیلی از افراد از دیدن چنین عباراتی به شدت عصبانی می شوند. همینطور پیام شما باید عاری از املای نادرست و اشتباهات گرامری باشد.

2. هدف شما باید کاملاً تعریف شده باشد تا به بیشترین نرخ پاسخ دست پیدا کنید. آیا می خواهید به مشتریان خود یک کوپن بدهید؟ آیا می خواهید عضو کلوپ VIP  شما شوند؟ برای شرکت در تله سمینار شما ثبت نام کند؟ کتاب شما را بخرند؟ هدف خود را به طور واضح و روشن در پیام بگنجانید. نباید صرفاً شماره تلفن خود را ذکر کرده و از مشتریان بخواهید که با شما تماس بگیرند. بلکه برای مثال باید از چنین پیامی استفاده کنید "همین الان با شماره 080012345678 تماس بگیرید".

3. ابتدا مخاطبین خود را به دقت هدفگیری و شناسایی کنید. با زبان خود مشتریان با آنها رابطه برقرار کنید و به راه حلها و پیشنهادات مورد علاقه آنها را ارائه دهید.

4. هدف از تبلیغات هوشمند و موثر این است که پیامها زمانی به مشتری ارسال شوند که در فکر خرید است. یک پیتزا فروشی باید در ساعت 11:30 صبح یا 4:30 بعدازظهر پیام تبلیغاتی ارسال کند. وقتی مشتری در حال و هوای خرید است، توجه او را جلب کنید.

5. سعی نکنید که با هر پیام چیزی بفروشید. مردم از اینکه چیزی به آنها فروخته شود، متنفرند. از روش بازاریابان اینترنتی استفاده کنید یعنی با ارائه اطلاعات و گزارش رایگان شروع کرده و پس از آن برای ارائه مطالب بیشتر از مشتریان تقاضای پرداخت وجه کنید.

6. کار نیکو کردن از پر کردن است! می توانید از سایتهای شبکه اجتماعی مانند توییتر کمک بگیرید تا چگونگی مخابره پیام کوتاه به شیوه تاثیرگذار را فرا بگیرید. با وجود اینکه در توییتر فقط اجازه تایپ 140 کاراکتر را دارید، چه چیزی در این پیامها نهفته است که شما رابه کلیک کردن وادار می کند؟

7. به خاطر داشته باشید که همه تلفنها هوشمند نیستند. همچنین اکثر افراد هنوز از چنین تلفنهایی استفاده نمی کنند. بنابراین اگر پیامهایی ارسال می کنید که حاوی آدرس های وب هستند و انتظار کلیک شدن روی آنها را دارید، از همین حالا بخش عمده ای از مخاطبین خود را از دست داده اید.

8.  اگر قصد استفاده از آدرسهای سایت را دارید، در مقابل وسوسه استفاده از آدرسهای پیچیده یا بسیار کوچک مقاومت کنید. به این علت که همانطور که در مورد قبل دیدیم، اگر مشتریان شما تلفن هوشمند نداشته باشند، به سراغ کامپیوتر خود رفته و این آدرس را تایپ می-کنند، حال اگر این آدرس طولانی، پیچیده بوده یا تایپ آن مشکل باشد، احتمالاً آن مشتری را از دست می دهید.

9.  از آزمایش تقسیم  استفاده کنید. طبق این روش می-توانید مشتریان خود را به دو گروه تقسیم کرده و نوعی پیام را به یک گروه و نوع دیگری را به گروه دیگر ارسال کرده و تاثیرگذاری هر یک از این پیامها را بسنجید.

10.  کاربر را به ارسال پیام به دیگران وادار کنید. به افراد یادآوری کنید که این پیام را به دوستان خود ارسال کنند، اکثر گوشیهای موبایل به سادگی امکان فوروارد کردن پیامها را فراهم می آورند. همچنین می-توانید با استفاده از چنین عباراتی، کاربر را به یک اقدام عملی وادار کنید: "همین الان تماس بگیرید (در اینصورت از درج شماره تماس اطمینان حاصل کنید)"، "با ارسال Y/N پاسخ دهید".

11.  همیشه از بهترین شیوه ها در بازاریابی موبایلی استفاده کنید و به افراد اجازه دهید که در صورت تمایل از لیست ارسال شما خارج شوند، حتی اگر اینکار تعداد کاراکترهای پیام شما را محدود می کند.

12.  نکات خیلی زیادی را به زور در پیامک نگنجانید. متن پیامک باید ساده، موجز و مختصر و واضح باشد. اگر قرار بر این است که مشتریان با نشان دادن این پیام به شما، از آن استفاده کنند حتماً این مورد را به آنها بگویید.

13.  ممکن است برای شما بدیهی باشد اما فرض نکنید که مخاطبین شما بلافاصله متوجه می شوند که این متن از طرف چه کسی است. نام فرستنده را تغییر دهید تا مشتری بتواند قبل از باز کردن پیام و خواندن آن به هویت فرستنده پی ببرد. یک نام خودمانی و صمیمانه برای خود انتخاب کنید، اگر برای یک گروه موسیقی یا یک رویداد خاص تبلیغ می کنید، از نام آن گروه استفاده کنید.

14. سعی کنید پیام خود را با یک مطلب جالب توجه شروع کنید، مطلبی که باعث برانگیختن کنجکاوی مشتری شده و او را وادار به خواندن پیام کند. این عبارت معمولاً متشکل از یک یا دوکلمه بوده و غالباً با حروف بزرگ نوشته می شود. کلمه "اخبار" یا "پیشنهاد" تاثیر ویژه-ای دارد.

15.  همیشه اولین پیامک را به شماره خودتان ارسال کنید. این کار به شما امکان می دهد تا پیام را روی صفحه نمایشگر موبایل خود ببینید. پس از آن دائماً عملیات بررسی و بازبینی پیامها را انجام دهید. هر دفعه یک جنبه کوچک از پیام را تغییر داده و بررسی کنید که آیا پاسخ بهتری دریافت می کنید یا خیر.

16.  صرفاً پیشنهادات مجانی به مشتری ارائه ندهید. به خاطر داشته باشید که هدف شما از ارسال پیامک این است که مشتریان و خریداران را جلب کنید. بنابراین می-توانید در عوض پیشنهاد یک همبرگر رایگان، پیشنهاد کنید که با خرید یک همبرگر، همبرگر دیگر نیم بها یا حتی رایگان! خواهد بود.

17.  از ارسال بیش از حد پیام خودداری کنید. یک پیام در هفته کافی است. مشتریان از این فروتنی شما قدردانی خواهند کرد.

18.  یک وب سایت موبایلی بسازید (وب سایتی که محتویات آن از طریق گوشی موبایل قابل مرور باشد(

19.  مرتبط بودن پیامک با مشتری نقش بسزایی در تاثیر گذاری آن دارد... در عین حال اگر پیامی به مشتری مرتبط باشد و ساعت 2 بعدازظهر(یعنی در زمان نامناسب) به دست او برسد، تاثیر منفی زیادی بر کسب و کار شما می گذارد.

20.  به بازخورد مشتریان در رابطه با پیامکهای ارسالی توجه کنید. تا حد امکان روی خواندن نظرات مشتریان وقت بگذارید این کار به شما در برآورد خواسته ها و نیازهای اصلی مشتریان کمک می کند.

نمونه ها و مثالهایی از پیامکهای ارسالی

•                     اخبار! تخفیف 20 درصدی  نوشیدنیهای کولا از الان تا ساعت 6 بعدازظهر همین جمعه ادامه دارد. برای دریافت پیشنهادات شگفت انگیز برای همه نوشیدنیها همین الان با شماره 01234567890 تماس بگیرید.

•                     طبق گزارش هواشناسی، امروز سرد ومرطوب است. با مبلغ  125.00 پاوند، برای دو شب اقامت در مهمانسرای Rock از خودتان پذیرایی کنید. گرمای دلچسب، نوشیدنی محلی، و غذای عالی. با شماره 0123456789 تماس بگیرید یا با ارسال متن ROCK به این پیام پاسخ دهید.

•                     در صف جا بزنید! قبل از ساعت 10 امشب این پیام را به مسئولین ورودی کلوپ متروپولیس نشان دهید و از ورودی مخصوص اعضا وارد کلوپ شوید. با نشان دادن این پیام یک نوشیدنی مجانی، نوش جان می کنید.

•                     هشدار شغل! لطفاً الان با شماره 012345 67890 با Access Recruit تماس بگیرید. چند موقعیت شغلی خالی جدید و جذاب  داریم  که با مهارتها و تجربه شما هماهنگ هستند.  www.cvbfghfhfhfivb.net

•                     یک تخفیف انبوه 50 درصدی آخر هفته برای همه محصولات ورزشی در Campus Leisure همین الان وارد سایت www.fhfhfhfghfhfh.biz شوید. این پیشنهاد ساعت 7 بعدازظهر یکشنبه منقضی می شود، بنابراین الان وارد سایت شده و کد X13 را ارائه کنید.

•                     ABC Media تلویزیون شما همین حالا ارسال شده و چهارم مارس بین ساعت 1- 5 بعدازظهر به دست شما خواهد رسید.

•                      VIP رایگان برای امشب! این متن را قبل از ساعت 11 شب دم در نشان دهید تا رایگان وارد شده و دسترسی از نوع VIP و یک نوشیدنی مجانی دریافت کنید.

•                     نوبت دندانپزشکی! یک یادآوری سریع برای قرار شما در ساعت 11:15 قبل از ظهر هشتم ژوئن در مرکز دندانپزشکی ABC . در صورت نیاز به تغییر قرار لطفاً با شماره 30008291000000

 با ما تماس بگیرید


Copyright © 2011-2014 mahdasms - Powered by isjm.ir                                      کلیه ی حقوق این تارنما محفوظ و متعلق به گروه نرم افزاری و شرکت" ایده سازان جاوید مهدا " می باشد